Alla inlägg den 3 augusti 2018

Av teolinda - 3 augusti 2018 06:59

Ja då kom fredagen och knäet eller hela högra benet ger smärta och bråkar på rätt mycket,   och svullnaden vill inte riktigt lägga sig, och de är störande för finns så mycket jag vill göra, men med detta ben saknas orken, men måste ta tag i köket idag,  då jag fick en riktigt jobbig dag igår så vart bara hälften av vad jag tänkt göra..


Och så fick jag ett samtal att en  granne som också är en  vän, hade fallit ihop på återvinningen och de behövde ju info om honom, så jag fick sticka över,    och där träffade jag ambulansen och berättade info jag vet om honom, och så fick de tag dom kontakt med en släkting till slut, men min första spontana tanke när jag såg honom var uttorkning/vätskebrist, de är ju extremt varmt och han är inte den som dricker mycket vatten och annat man behöver extra av nu, utan de han dricker är inte något som hjälper till,utan gör de nog sämre skulle jag tro,   men fick nyss info att de i allafall undersökt och kollat upp honom, men misstanke uttorkning fortfarande, men hoppas få mera info eller ha lite koll om han kommer hem,då man inte brukar få vara där inne så länge, för hoppas de inte var något allvarlig såklart, ja uttorkning kan bli mycket allvarligt men de finns de hjälp att få, och de är ju bra...  


Men den stunden jag var där så fick man se flera människor kasta fel på återvinningen, och folk undrar varför de blir så himla fullt där,   ja för man hinner inte med sitt jobb, då man måste även fixa efter dessa människor som kastar fel, och kan tycka de står rätt bra info och finns folk där att fråga, så de handlar bara om idioti helt klart...  


De är kvällarna som är skönast på stranden, då de är mycket skit och alger på visby sidan av ön, så kommer de ju extra mycket folk hit nu...!

 

Många människor frågar hur de är vid stranden och havet här i min by, och de är bra,   ja en hel del sjögräs och liknande och dofter från de, men inga alger, men inte lätt för dem som skriver på fb och frågar, då man ger rätt info och så kommer de folk som skriver fel...  


som ett exempel så skrev en en att ja de fanns alger och luktade hemsk av "alger" men hallå de finns sjögräs och de äckliga lukten kommer ju från de och liknande,   men den personen skrev även att hon hade torkat spya hela natten då båda barnen var sjuka, men de är ju troligen pga andra orsaker, för finns mycket man kan bli sjuk av i denna värme plus att de är rötmånad nu, men tydligen  kunde de inte vara nåt annat, men ja inte snällt att ge fel info,    läste även någon annan som skrev att de fanns, men jag såg som sagt inga tecken på alger där jag var, och som de verkar är de mest på andra sidan ön, alltså visby sidan...  idag har jag inte varit nere och kollat, men de senaste dagarna har de varit bra vatten, dock mycket sjögräs på sina ställen, men inte överallt...  


Så här såg de ut i vattnet då och de senaste dagarna, och jag ser i allafall inga tecken på några alger....!

 


Men nu får de bli lite frukost, saknar även fina Juni,   och de frukost stunder vi hade i slutet av deras semester, och alla pussar,kramar mys och bus   men får nu ha sällskap av lite serie idag, innan jag ska ta tag på städning kök, för måste verkligen göra de nu, har dragit fram de flera dagar och börjar bli dåligt med glas,koppar och bestick, och igår hade jag en riktigt dålig dag, men mår bättre idag, förutom smärtan och benet som är svullet  , och behöver även tvätta, och så blir de troligen lite kusin träff senare, men först mera kaffe....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards