Alla inlägg den 31 juli 2018

Av teolinda - 31 juli 2018 07:54

Igår försvann strömmen på förmiddagen och fick sms av geab att hela Gotland var strömlöst,   sen fick man fem stycken sms från dem under dagen, då de flyttade fram tiden hela tiden, och nätet funkade inte heller, så jag kunde bara dela med mig av geab första sms,   men under eftermiddagen var strömmen tillbaka...  


På kvällen kom fina Juni och hennes föräldrar och vi åkte till  en av bryggorna på byn,   tanken var inte att jag skulle bada, men kunde inte låta bli, så av med kläderna och hoppade i med underkläderna, varmt och skönt var de,   och lilla sötnosens kommentar vart: Moster linda är knasig och hennes härligaste skratt, när jag kastade av mig kläderna och hoppade i vattnet,underbara unge,   och var mys att bada lite med henne, vad jag kommer sakna henne när hon åker hem till sthlm...   


Bildbevis på första badet för denna sommar, då jag inte kunnat bada tidigare pga skadan...!

 

Nu börjar man tröttna på folket utan begrip, de som saknar sunt förnuft och de som går runt och tror de äger byn och går runt med riktig ful attityd,   kommer för tok för många utan trafikvett vare sig de kör bil går eller cyklar, och de som visar tecken att man ska sakta ner när man kör 10-15km på 30väg , och de går där som de är en gågata,   så ja de ska bli skönt att slippa dessa människor, finns en hel del bra också såklart,   men tok för många åt de negativa hållet, och ja jag vet vi behöver turisterna, men nu är man trött på dessa utan begrip, och ska bli skönt om ett par veckor ha byn för sig själv igen och ordningen blir återställd....  


Har inga större planer denna dag ännu,   så får se vad man hittar på, har ju ännu ont i knäet så försöker ta de lite lugnt, men de är svårt, då man var strandad så många veckor, så finns de ju mycket man vill göra,   men gör mitt bästa och hoppas på en bra dag,men först mera kaffe...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  









Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards