Alla inlägg den 29 juli 2018

Av teolinda - 29 juli 2018 13:40

Ja åskovädret ligger fortfarande ute över havet och ser ut,   så de mesta av de utlovade regnet faller nog även ute över havet,   ja kommer skurar lite här och där på ön, men här vid mig har de kommit få droppar, för kommer de 2-3mm så ger de inget och hjälper ingen, och är lika torrt efter en minut typ, och här vid mig är solen framme och värmen är ju de samma som tidigare....  


Så här såg de ut fr några minuter sedan, så mest utanför över havet och på fel sida, då jag bor på andra kusten...!

 

Igår var jag vid älsklingen och firade en liten tjej med namnet Vallie som fyller 1år, och där var de riktigt skönt och svettades ingenting,   men varmt är de ju fortfarande, men kan inte styra vädret så bara gilla läget och göra det man kan för att få de att funka,men bra mycket lättare nu när man varken behöver gips eller ortos, men där fick man se alla dessa getingar folk pratar om, var verkligen överallt, men fanns ju en del sötsaker som lockade såklart...  


och här har vi födelsebarnet Vallie som även är min älsklings yngsta barnbarn, lilla sötnosen...!

 


När jag kom hem under morgonen, så vart de  underbart mys, bus och plaskade i ett bad med lilla hjärtat Juni,   hon ger sån kärlek så kommer bli tufft när de åker hem till sthlm igen,   men njuter så mycket jag kan när hon är nära mig och mysa busa och njuta av hennes sällskap...  


Sen kom far och hjälpte mig få bort massa hår och annat som stoppat under badkaret   och passade på att storstäda och spola av badrummet, lite kvar men skönt att få de fixat, och nu hoppas jag att de inte rinner ut vatten i hela badrummet efter bad,   men när de är helt klart, så får de bli ett iskall dusch, skönt   blir de  


Denna fina fjäril fick jag foto på, ja rosorna torra och trötta, men i denna torka och vattenbrist kommer inte dom först, för finns viktigare saker än dom, men fjärilen var mycket fin...!

 

Men nu vila och kaffe,   då benet ger extra smärta, men de är som de ska, så får göra de bästa med de, och imorgon hämta ut de läkaren skrev ut till knäskadan, trodde jag inte skulle behöva, men de onda och svullnaden jag har behöver nog den medicinen,   så åka hämta ut de i morgon...

  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards