Alla inlägg den 22 juli 2018

Av teolinda - 22 juli 2018 09:03

Hettan fortsätter på ön och ser ut att bli en varm dag även idag,   de är som man var utomlands på byn,med alla människor som går på strandvägen, alla restauranger som är öppna och har underhållning av olika slag, och med den extrema värmen och de torra marken som bland annat gräset gult...    


Igår fick jag spontat fika från visby, och de var trevligt,   syster med familj kom också, så vart extra mys med finaste Juni, men ja de är varmt, och man försöker sitta ute i skuggan, men en efter en gick in, fixade inte värmen,  fast vi satt i skuggan   så de vart ju att gå in till slut, men vill ju försöka vara där ute när de kommer besök, då de blir så mycket soffa ändå, pga skadan,   men som sagt, dom fixade de inte, och slutade med att alla satt inne  och sitta ute själv när besökare satt inne kändes ju inte rätt, men när jag vart själv igen, så vart de en iskall dusch,     innan de var dags att åka till gården på den årliga sommarfesten, något som inte skulle blivit av, men vart ändrat och vart så ändå.  


Och vart en bra kväll, jag har problem att sitta på stolar, pallar osv, på grund av ortos,   så vart sitta stå sitta stå, och vara med barnen, men de funkade ju,   men ja de var några man saknade, men fick lite extra mys med juni och de gillar jag,   och hon ska snart får komma och bada i mitt badkar, hon säger de varje gång vi träffas så får lösa de snart, så hon får bada lite vid moster...  



Ja varmt är de ju, så efter den iskalla dusch så satte jag upp håret direkt, men ja någon minut efter de iskalla vattnet var man lika svettig igen...!

 


Men de var mycket olika sorter av människor på gården som alltid under den årliga festen,  några exempel så var  de  bönder, jurist, polis,byggare, elektriker, barnmorska, undersköterska, pensionär,  med mera, och en stor hög av barn  i olika åldrar, så vart gott att äta och så se på  lite kubb spel,men som sagt fanns några som verkligen saknades....   


Har en del foto,   men då de blir sånt liv på vissa, så är de lika bäst att inte sätta in de här på bloggen, trist men alla är olika så de får man acceptera...  


och nu blir de mera kaffe, älsklingen åkte hem  tidigare, och jag  får samla lite kraft och styrka idag,   men innan dagen är slut så ska jag försöka få ordning i köket och badkaret, men under eftermiddagen är de skugga på den sidan   och rätt behagligt att vara i köket med öppet fönster, så ska nog fixa de senare...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards