Alla inlägg den 19 juli 2018

Av teolinda - 19 juli 2018 08:27

Lite svalare mellan 05-08 än de varit de andra dagarna,   så de var skönt, men nu testar jag att ha stängd dörr och gardiner för, och ska bara ha öppet när hundarna går ut, och på så sätt hålla den extrema värmen och solen ute,   och hoppas de blir bättre, igår var de så hett så inte ens takfläkten hjälpte så mycket som den gjort tidigare...  


Men hundarna på plats de andas normalt och flåsar inte som sist,   så ännu verkar de funka än så länge, ja vi ligger såklart under fläkt, och lever på hoppet, och nu är de exakt en vecka tills de är dags för nästa möte med ortopeden, röntgen och sjukgymnast,   och ber till de högre makterna, och måste säga till dem att tänka utanför lådan, för mitt ben är skadad sen innan, och funkar inte som normalt ben, och är mycket svagare än normalt, så på med tänkarmössan och komma på något ovanligt men som kan hjälpa/funka...  


Men riktigt skönt att bo så nära havet och de är en av de största orsaker till att jag trivs så bra här, stranden är dock bäst under höst,vinter & Vår, för under sommaren så packas de med människor och harmoni och fågelsång ändras då till skrikande, gapande människor, då många missförstår så får jag tillägga att: säger inte nåt om de,eller att de är fel, för vi behöver turisterna, men jag trivs ju bäst när dom inte är här....  

   

Bästa vore ju om man kunde ta kalla dopp i havet,   men då de inte är möjligt för mig just nu, så måste jag ta kall dusch men försöker snåla så mycket jag kan, då de är extremt torrt, eldningsförbud och bevattningsförbud, gör mitt bästa men minst en iskall dusch måste jag ta, för att svalka mig för att överleva detta, mycket pga ortos och extra skada,   för skulle detta inte skett, så skulle värmen varit toppen och skulle haft den bästa sommaren på länge, men tyvärr vart de ju inte så....  

 

Men nu lite kaffe, vattenmelon och frukost och hoppas på en bra dag...  

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards