Alla inlägg den 18 juli 2018

Av teolinda - 18 juli 2018 15:28

Idag vart de en sväng till svajde, och mor tog ett dopp i de blå,   klockan var inte så mycket, så de var bara 21grader i vattnet, men såg skönt ut,   jag kan ju inte tyvärr p.g.a ortos, och får tyvärr ta kall dusch hemma istället, skulle hellre bada men de är som de är...  och när vi åkte där ifrån så fick jag se Elsa billgren hoppa ur bilen, och man och barn körde vidare ner dit vi hade just varit,   och hon sprang sista biten och såg svettigt ut och är minst en km typ, om inte längre, känns långt när man kör där i allafall, dålig på mått... 

och så fick jag köpa glass på vägen hem, gott i värmen och bra att ha i frysen....  


Brandrök luktade många på flera olika ställen på ön,   och när man hörde flygplan cirkulera och sen kom brandbilen så vart man en aningen oroad,   man hade sätt lite rök i närheten av campingen, men de åkte efter ett tag igen utan resultat,   och man kan inte utesluta att de kan vara doft från fastlandet, inte får jag i hop de med vindriktning, men får hoppas på de bästa, under eftermiddagen kom rapport om brand i Klintehamn som de nu håller på att bekämpa...  


Vackert i svajde och riktigt härliga sköna vindar var det där...!

 

Mor tog ett dopp och hon tyckte de var riktigt skönt...!


 


och så vart de några bildar runt omkring bryggan,   och här tog man ofta kvällsdopp under uppväxten, och fått berättat för mig att när far var med och jag var liten, som inte var de så ofta som han var med,så vart han oroad då han inte såg mig,   men mor sa lugnt, ingen fara och är under vattnet, för de var nåt jag gillade och jag var en fisk under vattnet och duktig på att simma som väldigt liten, och var kunde vara flytande som en boj....  


 

På eftermiddagen så fick jag besök av A-K och flickorna å då jag inte är hundvakt idag så kunde fina lilla vovven bella följa med,   och de är alltid trevligt när vi ses, och när man varit under fläkten en stund så är de rätt ok, men bäst är när man tar en iskall dusch och lägger sig under fläkten, då blir de en bra temp så att säga,   och fick hjälp ut med sopor och kompost, då jag försökt göra de själv en gång, men de vart för tufft, så hoppade med ut för de kan jag, de är att få med mig de som är problemet,   och så blir de smörgås med skagenröra ikväll, mums...  


Men räknar dagarna tills jag ska till ortopeden och hoppas verkligen på bättre besked,   fast min magkänsla säger att de inte kommer bli så, men jag ger mig aldrig och får försöka be dem tänka utanför lådan, då detta ben inte funkar som den ska från början,   så kommer troligen saker som annars funkar inte göra de, så de behöver komma på nåt annat, och jag lever på hoppet...   


  Pussar,Krama & Kärlek   





Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards