Direktlänk till inlägg 17 juli 2018

Idag fick de bli två bloggar, och rex har varit så duktig idag...!

Av teolinda - 17 juli 2018 18:31

Idag fick de bli en blogg till,och ja fortfarande mycket hett minsann, skulle jag kunna hoppa i de blå, så skulle jag de   och hoppas ju jag kan få göra det efter den 26juli men lär väl gå åt helvete...  


Ja som jag berättat tidigare så hyr grannen ut till turister, och första veckan var de en barn familj med små barn, som gapade, skrek, bråkade, tårar, osv,   och när de åkte kom en ny familj med en unge som är äldre än de som var,och han har en stämma så man börjar få ont i skallen,och attityden är väldigt illa dessutom och som de verkar spelar han något och misstänker ha lurar på sig för pratar med någon,som inte finns där,   och fast man sitter ser på film/serie så känns de som han sitter bredvid mig typ, och ja mitt tålamod är fruktansvärt dåligt för tillfället...  


Men kan tycka åker man på semester och de är så varmt så är ju bada eller göra nåt  kan man tycka   men från ca 09.00 fram till 16.00 satt ungen och gormade med någon, och låter som han spelar nåt, sen var de tyst en ca timme, så skönt,   men så var de igång igen, men tur de inte är för alltid och att de kommer åka till slut, och nu låter de som att de ska iväg,   för modern sagt till ungen att dom ska gå nu, så där ca 4gånger...


Ja har man tråkigt så har man....!

 


Till något bättre, Rex den stora vovven har varit jätte duktig idag,   och när granne bakom mitt stannade och pratade och hade en hund med sig, så skällde han lite och jag sa att nu räcker de, och tog bort honom från staketet så slutade han, och endast gnällde lite senare, misstänker att de var en hona,de var bra att hon stannade för ville prata med någon av dem, så nu vart de av...  


För jag ville fråga om de är ok om jag står på deras parkering, när dom inte är där, då de  inte är året runt boende, och de var helt ok och kunde de hjälpa så gjorde dom de gärna,   och de var en stor sten som föll, för man vill ju fråga innan, och har ju kunnat köra in till min lgh  i snart 15år och varit till en stor hjälp, pga mitt funktionshinder jag faktiskt har, och de extrema smärtor jag har till och ifrån,   men då jag nu kan stå där, så kommer jag nära lgh igen, och de gör ju så jag kan bo kvar....  


Inatt får man se hur de blir, men hoppas få sova i sängen,   har bäddat i ett lakan och lever på hoppet, men först lite lätt middag, och lite serie innan de är dags för natten, och hoppas på en bra kväll...  

 Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards