Alla inlägg den 17 juli 2018

Av teolinda - 17 juli 2018 18:31

Idag fick de bli en blogg till,och ja fortfarande mycket hett minsann, skulle jag kunna hoppa i de blå, så skulle jag de   och hoppas ju jag kan få göra det efter den 26juli men lär väl gå åt helvete...  


Ja som jag berättat tidigare så hyr grannen ut till turister, och första veckan var de en barn familj med små barn, som gapade, skrek, bråkade, tårar, osv,   och när de åkte kom en ny familj med en unge som är äldre än de som var,och han har en stämma så man börjar få ont i skallen,och attityden är väldigt illa dessutom och som de verkar spelar han något och misstänker ha lurar på sig för pratar med någon,som inte finns där,   och fast man sitter ser på film/serie så känns de som han sitter bredvid mig typ, och ja mitt tålamod är fruktansvärt dåligt för tillfället...  


Men kan tycka åker man på semester och de är så varmt så är ju bada eller göra nåt  kan man tycka   men från ca 09.00 fram till 16.00 satt ungen och gormade med någon, och låter som han spelar nåt, sen var de tyst en ca timme, så skönt,   men så var de igång igen, men tur de inte är för alltid och att de kommer åka till slut, och nu låter de som att de ska iväg,   för modern sagt till ungen att dom ska gå nu, så där ca 4gånger...


Ja har man tråkigt så har man....!

 


Till något bättre, Rex den stora vovven har varit jätte duktig idag,   och när granne bakom mitt stannade och pratade och hade en hund med sig, så skällde han lite och jag sa att nu räcker de, och tog bort honom från staketet så slutade han, och endast gnällde lite senare, misstänker att de var en hona,de var bra att hon stannade för ville prata med någon av dem, så nu vart de av...  


För jag ville fråga om de är ok om jag står på deras parkering, när dom inte är där, då de  inte är året runt boende, och de var helt ok och kunde de hjälpa så gjorde dom de gärna,   och de var en stor sten som föll, för man vill ju fråga innan, och har ju kunnat köra in till min lgh  i snart 15år och varit till en stor hjälp, pga mitt funktionshinder jag faktiskt har, och de extrema smärtor jag har till och ifrån,   men då jag nu kan stå där, så kommer jag nära lgh igen, och de gör ju så jag kan bo kvar....  


Inatt får man se hur de blir, men hoppas få sova i sängen,   har bäddat i ett lakan och lever på hoppet, men först lite lätt middag, och lite serie innan de är dags för natten, och hoppas på en bra kväll...  

 Pussar,Kramar & Kärlek  


Av teolinda - 17 juli 2018 09:29

Ja värmen fortsätter,och nej jag tänker inte klaga eller gnälla,   men säger inte de är fel om man gnäller eller klagar, för hjälper de, så är de ju bra,   men kan informera att i natt var de extremt varmt,och ja man svettas en hel del, och skulle ju vart mera rättvis om fläsket försvann med svettet,  men så funkar de ju inte tyvärr,   så natten slutade med soffan under takfläkt, som var på max läge, då jag inte kan ha den i sovrummet på max, utan näst högsta måste den gå på, för försökt att ha den på fullt, men kan verkligen inte sova då, men på soffan med lättare filt gjorde så jag fick några timmar sömn,   men de räcker då jag är mest liggande hela dagarna tyvärr, och inte ska jobba  som exempel, och värmen fortsätter som de verkar...


Men där emot, så lider jag med bönderna,djuren & naturen,   och de är bra läskigt hur torrt de är, och de behövs inte mycket för att en brand är fakta, och jag hatar bränder och har stor respekt för eld,  sen jag såg vår ladugård brinna ner till grunden, när jag var runt ca 7år gammal,   men de är inte så att jag gnäller utan de är  ju mera fakta,   men jag försöker som oftast att göra de bästa med allt och även med detta, men ja stoppa huvudet i iskallt vatten, eller i dusch med iskallt vatten, isbitar och takfläkt är jag tacksam att jag har,   då jag inte kan lägga mig på stranden, eller hoppa i de blå för sköna dopp,som många andra kan,   men gillar ändå mer sommar och värme,   en vinter, kyla, slask,halka och extrem smärta...


Foto på hundarna, och den lilla kan inte bestämma sig vart hon ska ligga i soffan och så byter de av på golvet, just där på golvet som på foto, kommer de nog ner extra skön luft från takfläkten, för där är ett populärt ställe att ligga, men nu ligger den lilla i soffan och den stora vid mina ben...!

   

Idag blir de att göra så lite som möjligt, på så lång tid som möjligt,   och massa hund mys,för min att göra lista är kastad, för finns inget så viktigt som måste göras nu, utan de får vänta, och kaffe, vattenmelon och så ska benet få vila en stund på soffan utan ortos,   då den är tung och gör allt mycket varmare, så den närmaste tiden blir de soffläge utan ortos nu, och hoppas att inget oväntat händer, då jag behöver ta på ortos om jag inte ligger på soffan,   men just nu snarkar båda vovvarna här, och har tröttnat på att höra ungen bredvid gapande och höga volym på rösten, den stora är duktig och tittar på mig och jag säger de är lugnt han får vara där, och då lägger han ner huvudet igen och fortsätter sova   ....men sen blir de att stoppa huvudet i dusch, för de behövs lite då och då, skulle hellre bada i  havet, men de går ju inte, så får göra de på de sätt jag kan och de är kallt vatten på huvudet...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards