Alla inlägg den 15 juli 2018

Av teolinda - 15 juli 2018 08:38

Ja jag är helt säker på att idag blir de hett på riktigt, åkte med älsklingen till bodi,   och sen hoppade  jag  hem, så fått mitt träningspass så att säga,   och de var vid strax efter 08.00 och de var redan mycket varmt, så varmare lär de bli, och solen fortsätter stråla med full kraft och himlen är klarblå...  


Igår var min fina över och vi åt lite mat, och ingen verkar blivit magsjuka så ändå de,   och var otroligt tyst ute, så tyst har de inte varit på länge,så min Mitte hårboll var tvungen att ta in en död mus, och han jamade på sitt sätt som han gör, högt som fan, när han kommer in med byten,så de ekade i lgh och slutade inte som vanligt efter en stund,   så fick gå upp och kastade ut dem båda på två olika håll, men han fortsatte, han tyckte nog de var för tyst i natt, men runt 01 så somnade jag nog till slut, men nu har barn familjen åkt igen   och man får se vad som kommer nästa gång, och hoppas de inte är en sån familj med såna barn eller värre, får gärna vara lite lugnare folk om jag får bestämma,   då jag sitter här skadad och blir mest att sitta här i lgh..


för då grannen vägg i vägg med mig hyr ut till turister,så är de ju extra nära mig,och man vet ju inte vad som kommer,   de kan ju komma barnfamiljer som för ett jävla liv, som denna familj som var en vecka, dom barnen hördes och förde extremt mycket liv, har annars inte problem med barn som stökar, men dessa var extremt liv på, de kan komma festande folk, och äldre människor, för som sagt man vet inte vad som kommer,men till kvällen lär jag veta vad som kommer här näst och lever på hoppet....  


Två foto från min härliga strand, foto tagna när jag kunde promenera som jag brukar, och ska dit igen, och hoppas att de inte är så långt tills dess, behöver verkligen ut och röra på mig, blir tokig...!

   

Jag och en av mina bästa vänner,   har som tradition att hon och sina barn kommer till mig, och vi tar oss till raukarna, då hon bor i närheten av sthlm och jag är här på ön, men vi bodde ihop under en period i sthlm innan jag flyttade tillbaka, men i år vet jag inte hur de blir, hon har hört av sig och viljan finns,   men pga omständigheter så är de inte säkert att de blir något av de i år,   men jag är mest strandad här, så hör dom av sig och kommer över blir jag ju glad,   då jag inte kan ta mig till dem, och har ju som tradition att barnen får klättra på raukarna, men blir det inte av i år, så har jag stor förståelse över varför de inte går, och då får vi försöka ses en annan gång...  

Har en tanke att försöka åka till sthlm när jag är bättre,   och hälsa på några jag inte träffat på länge, men får se hur de går, först blir de Barcelona,som nu är 73dagar till avresa, och fan måste vara bättre då, och blivit av med kryckorna, ja reser gör jag ändå, men föredrar utan kryckor...  


Nu mera kaffe innan jag ska göra något projekt i mitt hem,   skulle behöva tvätta fönster i vardagsrummet, och måste ske innan eftermiddagen, för då kommer solen och är där fram tills kvällen när den går ner, men får se vad kroppen tillåter,   för viktigt att jag lyssnar på kroppen så mycket jag kan, något som inte är jätte lätt, när man är uttråkad, less och trött på detta...   men som med allt, så får jag göra mitt bästa med de jag har, och leva på hoppet, men de var verkligen inte så här min sommar skulle bli, hade tänkt försöka komma ut mera, även ligga på stranden någon dag,bada lite i Östersjön,   och  lite barnvakt, men nej de vart verkligen inte så som jag tänkt, och hoppas verkligen på bättre besked denna gång,när de är dags för träff med ortopeden den 26juli,  för detta är inge vidare och ordet som kommer upp är jävla skit....  

 

Men önskar alla underbara i mitt liv, en strålande fin toppenbra sommardag...  



  Pussar,Kramar & Kärlek  




Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards