Alla inlägg den 14 juli 2018

Av teolinda - 14 juli 2018 09:57

Lördag och solen fortsätter stråla vackert och himlen är klarblå,  och man får se hur denna dag blir, men ikväll blir de födelsedags middag för mannen som fyller år, och efter jag fick kylen och skafferiet fyllt igår,    så vart just  flera val, men kyckling blir de, och  lite beslutsångest, men förhoppningsvis blir de något gott och som gubben tycker om,   och går att äta, för är ju inte proffs i köket, och de kan jag erkänna, men göra alltid mitt bästa, och sen får vi  fira på riktigt när vi göra i Barcelona i sep...  


Gjorde en större rensning på vänlistan facebook idag,   och  jag tog bort en hel del och vissa vart även blockerade.

Ja finns olika orsaker till att man blivit bort rensad,de kan vara de som man aldrig har kontakt  på något sätt,och ingen negativ orsak, men finns även de falska, som sitter läser allt man skriver, och sen sprider skit som inte stämmer, eller de som har dåligt beteende och tar energi,    för falska typer och skitspridare klarar jag mig utan,och behöver in energi till viktigare saker    och spelar ingen roll om man är bekanta, så kallade vänner eller släkt, är man energibovar hör de inte hemma på min vänlista, och ja så kan de hända att man tagit bort av misstag, de händer ju, men då får man ju lägga tillbaka och berätta att de blivit fel, när man märker de,   men tror nog alla behöver stor utrensning på vänlista fb då och då, och känner mig lättare och andas friskt och lugnt igen och huvudvärken är borta....  


Har många kg att få bort när jag kan gå igen, men med hjälp av såna här ego-tavlor, får jag styrka och kraft och kämpa på, och här är från 2006 när jag startade projekt vikt och tills senaste foto jag tagit på mig själv....

 


Nu blir de lite mera kaffe,   sen till lunch får de bli pannkakor och så får man göra de bästa med denna dag, och hoppas den blir så bra de kan bli,   är inte helt återställd sen operation, så de blir väldigt svett när takfläkten slutar fungera, något jag fick bekräftat igår, men glad att strömmen kom tillbaka efter en ca timme, och inte försvann igen, som på andra ställen på ön, som fick flera strömavbrott, men vid mig vart de bara ett som tur var... 

 

Idag börjar bevattningsförbud över hela ön och torrt som fan är de, så vädergudarna behöver ge  naturen vatten nu,     innan de  tex  händer nåt allvarligt, som en stor  skogsbrand,   så visst är de skönt med en varm sommar, men som sagt de torra har blivit extremt allvarligt , så nu är de dags för vädergudarna att ge oss regn, och mycket regn...  

 

 

  Pussar,Krama & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards