Alla inlägg den 13 juli 2018

Av teolinda - 13 juli 2018 12:00

De måste vara rekord mycket folk på byn detta år, eller så är de bara så att de är flera folk som gapar, skriker och låter av alla de slag extra mycket,   för fick igår stänga sovrumsfönstret första gången på flera år, och jag störs annars inte av livet som blir på byn under sommaren, kan även sova igenom ett rejält åskväder, men fick stänga till igår   runt 23 tiden för då gav jag upp    och då är de mycket ljud, för som sagt annars stör de inte mig, bor ju nästan bredvid en av pubarna och tidigare inte behövt stänga ens när dom har underhållning, så livat å byn är de minsann....  

 

men man vet inte om man ska skratta eller gråta när man hör vuxna blir surare och tjatar på barn att skärpa sig och lyssna, och så hör man detta: snälla sluta nu, blir så arg på er, vill ni ha glass...  

Hm belöning när man inte inte lyssnar och fortsätter gapa, nej jag får välja att skratta tror jag...  


Detta var en tidig morgon i min by, innan jag vart skadad  och ännu kunde ta promenader...!

 


Hundarna är här och ännu väldigt fascinerad hur duktig och försiktig den stora blivit sen jag skadade mig,   ja katter är de som gör honom blind, döv och  glömmer allt,   men i de övriga lyssnar han bättre, sköter sig väldigt bra, och fast han hör hundar skälla, människor gapar och skriker, och alla andra extra ljud de är här nu, så ligger han tyst här inne,   får han se en katt blir de livat, som tex när en av mina katter nyss gav tecken att han behövde ut, så jag gick in i sovrummet för att öppna fönstret, då de är deras utgång när hundarna är här, då fick den stora se katten och livat vart de, men annars mycket duktig, som att han fattar att sköter han sig så får han beröm, klappar, glad röst och är han extra snäll blir han belönad, duktig kille....  


Nu blir de lite lunch och mera kaffe, hade kaffe besök tidigare och de var trevligt,   sätter man sig ner fort i soffan eller stol,och hälsar på hundarna så går de bättre och bättre och tystnar fortare...  


 

 


  Pussar,kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards