Alla inlägg den 10 juli 2018

Av teolinda - 10 juli 2018 06:50

Då vart de tisdag och hundarna är på plats,   och den stora fick ju se kisse i busken och de vart livat värre, då katter är hans gift och tappar bort allt och lyssnar inte alls, så de var ut och dra bort honom från staketet, då börjar han lyssna,men nu väckte vi alla sommarfolk, men va fan man ska inte sova bort hela semestern hehe    den lilla var där i mot exemplarisk och kom in i lgh utan att säga ett pip,   och fick lite extra godis minsann...  


Min kropp är dum varannan dag och snäll varannan   och hade en rätt jobbig dag igår, så hoppas på en bättre idag,   för när den är dum, så gör den extra ont, känner mig extra less, har ingen energi, och svårt att ha de positiva tänket,   men när den är snäll, så får jag mera energi, den gör mindre ont, och lättare att tänka positivt,   och hoppas verkligen på en bra dag...  


Här var man inte gammal, och drar en släkting i en dockvagn, hehe, den underbara barndomen, då sommaren betydde, massa bad, bus och lek , och var alltid vara somrar , så mycket stranden och bad vart de alltid...!

 


Igår kom grannens  hårboll åter igen på besök,   och när jag gick för att se vart han tog vägen, och ta ut honom så var han borta,så tänkte att han måste gått ut,   men ca 6 och en hav timme senare kom han ut från mitt lilla förråd i lgh, så tror han sovit där hela eftermiddagen, då han varit på äventyr och blivit massa lek med barn, så var han tydligen väldigt trött och gömde sig för att sova...  


Tänkte att då han troligen sovit så länge så får man inte honom på besök på ett tag,   men ack så fel jag hade, för under natten när jag var uppe, så låga han i hallen,  finns inget som kan jaga bort honom, för han återkommer alltid och har tydligen bestämt sig att han vill komma in till oss...  Ja han får alltid gå ut när jag ser honom, men han blir smartare och märker inte alltid att han kommer in i lgh, och gömmer sig där jag inte ser honom för att sova, och man vet inte om man ska gråta åt honom eller skratta, så väljer skratta   


Svasse hårboll är den som i 15år försvarat sitt hem, och inga katter har haft chans att komma in i lgh, men de är något mellan honom och grannen fuffe, hittar dom ofta nära varandra, som ett exempel på bilden här under som jag tog för någon dag sedan, innan fuffe fick vara snäll och gå ut..!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  



Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards