Alla inlägg den 3 juli 2018

Av teolinda - 3 juli 2018 08:43

Hundarna på plats och ligger här bredvid mig,   skulle dom dock få bestämma så skulle de få godis efter varje gång de går ut, men då de märkte att de funkade inte, så var inte intresset att gå ut speciellt stort, och lade sig bredvid mig och började snarka...  


Började fixa med löneprogrammet igår och får fortsätta om en stund,  fattar inte hur den kan varit avstängd och slutat fungera,    men fått använda kopieringen och får lägga in alla löner hittills i år, och så får jag göra säkerhetskopiering efter varje lönekörning, men ja ska bli skönt när vi byter, då de ska vara mycket bättre och även billigare för företaget, men behöver bli frisk så jag också kan vara med i kursen när de är dags för att gå igenom löneprogram....  


En god fruktsallad vart de igår och finns även till idag i kylen med lock, och såg ännu ok ut,   När man går upp ca 04.15 blir morgonen väldigt lång, tänkte tidigare att de var dags att sätta igång dagen, men då var ju klockan bara ca 07.30 så mycket tidigare än de kändes som, så blir de när man vaknar och går upp extra tidigt...  


Den goda fruktsalladen med russin....!

 

Och till något helt annat och någon jag skrivit om flera gånger,även igår, ja herr hårboll som kommer på besök,   igår kom han gående i hallen när jag var i köket, så tog upp honom och tog ut honom genom framdörren, såg även hans ägare ute och barnen,   så då brukar han springa till dem, är dom inte där så tar de någon minut sen är han tillbaka i lgh, men tänkte bra att dom var ute...  


Men så inte alls långt efter kanske ca 10min så tittar jag in i sovrummet och vem låg i sängen då lixom,   ja herr hårboll, och såg inte ut som han hade några andra tankar än att ligga där och att de var där han hör hemma, men de gör han ju inte,   men man kan ju inte hålla sig för skratt åt lilla hårbollen, bra söt är han, och när jag tittar på honom så vet han mycket väl vad som ska hända, och ibland räcker de med att jag säger, men nu är du ju fel igen, dags att gå hem, då går han ut genom bakdörren, men han kommer dagligen tillbaka, men jag fortsätter att ta ut honom när han kommer, den lilla sötnöten...  


Hans stil i sängen var jag ju tvungen att fota, innan han fick gå ut igen, för han har ett hem med kärlek, mat, och tak över huvudet, så behöver ju inte ligga här precis....

 

Jag tycker fotboll är väldigt tråkigt att titta på,   men då de är vm och Sverige ännu är kvar så kommer jag inte undkomma de, så funderar på om man skulle göra ett undantag och låta tv vara på när dom spelar idag, ja jag lär ju höra om de händer nåt ändå,   då jag bor mellan två krogar som visar fotbollen, och förra match så ekade de av jubel på byn när de fick mål, men får se hur jag gör med de, nu blir de mera kaffe innan jag sätter igång med dagen på riktigt....   

  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards