Direktlänk till inlägg 21 juni 2018

Ny opererad, knäet jag inte ska belasta som ger smärta, & hosta är inge bra kombo...!

Av teolinda - 21 juni 2018 08:50

Då vart de torsdag innan midsommarhelgen, och de har regnat lite under tidig morgon, och haft två kaffe besök, somnade tidigt igår, men sov oroligt och varit svettig och haft ont...  men lindring hjälpt så under kontroll igen...  


Men operation ta bort livmodern med titthål gick bra,   fick vänta till nästan halv 2 och var på avdelningen klockan 08.00 så de var lång väntan   och då man var fastande så kände man sig svag och hungrig, men så kom läkaren och så åkte jag upp till operation, och när jag vaknade på uppvaket så var de inte som alla andra operationer jag gjort,   som varit väldigt lugna, utan skakade och frös, kändes som jag inte kunde andas och mådde illa, aldrig haft de så förut, och de var riktigt hemskt   men med hjälp av mask och värme grejer på mig så vart de bättre och vid 19tiden fick jag åka till avdelningen, och var då mig själv igen...  


och innan 20.00 var jag uppe första gången,   sen sova par timmar och upp igen och till slut satte pinket igång, fick slumra lite till, sen kom dom och fixade och höll på, för att få in en till i rummet, och den tjejen hade ont och de fick hjälpa mycket, och extremt varmt vart de, och så började nervsmärtorna bråka och knäet å då var de kört,   så vart inge mera sömn och var mycket ute, då de var skön luft och mådde bäst där, sen när kaffe var klart mycket tidigt så vart de kaffe, och sen vid 09.00 kom läkaren och skrev ut mig, och så vänta på taxi, men till slut var jag på väg hem,   och fick många fina ord och extra beröm att jag var så pass stark att komma igång så fort, då jag svarade att fortare jag kommer upp fortare kommer jag hem, och mår alltid bättre hemma,   ja nu lite otur med knäet och hosta/täppt näsa, men mådde bättre när jag kunde landa i min soffa...


Men när jag var hemma så upptäckte jag att jag var bortdomnad på min vänstra fot och på sidan vid stortå,   som tur är så gör de inte ont, och funktionen är som den ska,   men obehagligt när man kommer i mot de, men hoppas de försvinner, men då jag har skador sen innan i andra benet, så fick jag kontakta dem idag, då de även inte skrivit ut sprutor jag ska ta efter op, men de har ännu inte kommit in, så börjar undra om de skriver ut till rätt person eller om de är fel på apotekets sida,   men denna barnmorska skulle kontakta mig igen, så får hoppas hon gör de så jag får reda ut vad som händer,   och så får jag ha koll om de kommer in nåt under dagen, men tycker de är konstigt att två läkare skulle skriva ut men inget kommer, jag blir ju glad om jag slipper, men har de med min hälsa och ska förebygga blodproppar är de väl bra att ta, jaja får se hur de slutar detta...  


Men de som beslutat att när man opererar bort livmoder ska ligga på samma avdelning som man föder barn, tycker jag inte är ok eller snällt, väldigt okänsligt,   nu är jag stark och bearbetar och fixade detta, men om man är svagare och mår dåligt men måste göra denna operation, och vet att man aldrig kommer få biologiska barn, och samtidigt höra skrikande nyfödda bebisar, är väldigt okänsligt minst sagt...  



Såg man åt ett håll så fick man faktiskt havsutsikt, fick ett rum först, men under op vart de ändrat till rummet bredvid, så fick fortsatt bra utsikt åt ett håll, och var mulet när jag lades in, mörkare när jag vaknade och strålande sol dagen efter...

 


Men något midsommarfirande orkar jag inte med,   utan kurera, bli starkare och bli frisk är de som gäller, och förhoppningsvis kommer älsklingen och håller mig sällskap,   och hjälper mig om jag behöver hjälp med nåt, kanske kan tända grillen så jag kan få lite grillat i soffan,   för min styrka går till att ta mig i lgh som till toan, så mest soffan som gäller, och längtar tills jag kan komma igång igen att röra på mig så jag kan få bort alla kg jag lagt på mig...  

 

och mitt mål är att bli bra tills jag ska åka på semester slutet av sep början av okt,   och allt annat går bort, för behöver min styrka att bli bra tills dess, för enda sättet att jag inte åker är om jag är i sängläge på sjukhus...  


Nu kolla på en film och så lite mera kaffe,   och så samla kraft och styrka...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards