Direktlänk till inlägg 15 juni 2018

Ja bara att acceptera läget & Göra de bästa med det...!

Av teolinda - 15 juni 2018 07:02

Då vart de fredag och än så länge är de mulet, kan tycka de dagar de är mulet kan de ju även regna, och sen kan ju solen börja stråla vackert igen...  


Gårdagens smäll som jag dock hade magkänslan, att de skulle bli som de blev,   men klart man hoppdes att de skulle säga att de läker bra och kan börja belasta, men så vart de inte, och får göra de bästa med de hela...  och då man får olika läkare så får man ju berätta vad som hände den 20April, och denna sa att jag måste fått en rejäl smäll, och att jag fixade att ta mig hem och inte åkte till akuten direkt, är rätt otroligt, för borde haft extremt ont, ja jag såg stjärnor och trodde jag skulle svimma när de hände,   men vem vill till akuten, när de har de bemötandet dom hade, och inte första gången dom har ett sånt otrevligt surt beteende, så man biter ju hellre ihop, och tänker de är nog ingen fara, vila sen blir de nog bättre...  men ack så lurad jag vart...


Ja jag kan erkänna att de stör mig att denna skada och sprickan som den ligger, är inte vanligt när man är i den åldern jag är i och de är ju störande,   för denna kropp gör allt för att bråka med mig, och såklart de ska hända mig att något,som är mycket ovanligt,tröttsamt minst sagt...  


Ett av de senaste foto på mig, och solen strålar på mig, och helt otroligt att foto är taget den 6Juni och gräsmattan är gul som om de vore aug efter en varm torr sommar och inte början av Juni...!

 


Idag står de hundmys på planeringen och dom varit extra duktiga,   Den stora började skälla när han var ute andra gången, men grannen gick ju på andra sidan staketet, och letade efter sin hund, och klart man ska få varna och berätta att de är någon nära, men inte konstigt att dom får leta efter henne, då hon är lös i området, och tar bara en minut för henne att vara borta...

Mor var här på kaffe & hjälper mig att fixa för katterna innan hundarna kommer,och när dom kom så så hälsade den lilla utan att skälla,duktig tjej,  men haft svårt att muta och belöna den lilla, för hon ratat de mesta, den stora är glupsk och fick han äta allt skulle han gjort de typ, men denna som finns på foto här under gillade lilla fröken mycket, och tittade på mig med blicken "va får jag inte mera"..  


 


Köpte hem lite jordgubbar igår när vi var i staden, och denna såg ju rolig ut och god var den också...!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards