Alla inlägg den 14 juni 2018

Av teolinda - 14 juni 2018 11:53

Ja då kom dagen jag väntade på den 14juni & åkte till Visby och till först röntgen och sen till ortopeden, och hade en magkänsla att jag inte skulle få den info/besked jag hoppades på, och så vart de ju tyvärr,   fick dock beröm över hur stabilt och bra jag hoppade på kryckor, och så berättade han att de var oförändrat sen senaste röntgen för 6veckor sedan, så blir att fortsätta 6veckor till sen tid till röntgen, ortopeden och även då tid till sjukgymnasten,och fan de var inte de jag hade tänkt,   hade ju fast jag försökt att inte ha för höga förhoppningar hoppats att jag skulle kunna få börja belasta i allafall, men nope så vart de inte...  


Han berättade att de inte var vanligt att man får just en sån här spricka när man är i den åldern jag är i, och berättade även att de finns en risk om jag belastar benet,   att de kommer då bli förskjutning höger sida av sprickan, så den biten där lossnar,och då måste de opereras, så det är de dom vill undvika...   


så nu bara hoppas att de börjar läka bättre, eller börjar läka, då de var oförändrat, men dock bättre än om de vart sämre än förra, om man ska tänka positivt,   och så hoppas jag att jag är mycket bättre när denna sjukskrivning är slut den 26aug, och att jag om 6veckor får börja belasta efter nästa röntgen.  


Fick utskrivet från röntgen, och den är svår att se, när man inte vet vart den ligger, och hade ju vikt pappret, så de gör de ju ännu svårare att se, men i mellan där jag ringat in är min spricka, så ligger snett neråt kan man säga...!

 

och de är fan att saker aldrig går som de ska för mig,   och 9gånger av 10 är det min kropp som ställer till de, och ja jag har många underbara i mitt liv   och utan alla dessa skulle allt varit mycket tuffare, men har ju ingen som har en nervskada på det sättet jag har, och den droppfoten och de extrema smärtorna och samtidigt skada samma ben, så de vart en spricka och ännu mera smärta, och så operera bort livmodern uppe på allt...  


och hysterektomi har gjort allt extra jobbigt på de psykiska planet och många tårar har de blivit,   och fast jag vet att de måste ske, jag vet att chansen är hög att få bort en del smärtor som bara blir värre, och blodbristen som spökar, och har genen av ärftlig livmodercancer,   så gör de inte de lättare psykiskt, och fast jag bearbetat detta i många år, att chansen att jag ska kunna få biologiska barn är minimala till noll   så är de ändå mycket jobbigt psykiskt, men jag bearbetar de så mycket jag kan, och den 19juni är de dags för operationen, och lika bra att ta allt på en gång så man kan få må bättre sen...  

och ja jag har fantastiska i mitt liv,   och fast ingen sitter i samma båt som jag, så är dom guldvärda och finns på olika sätt, men alla är dom lika värdefulla, och som sagt utan alla underbara i mitt liv,skulle allt vara tuffare och svårare, att försöka vara och tänka positivt,  för att ramla ner i ett svart mörkt negativt hål, hjälper ingen och gör inget bättre, och alla borde ha så underbara fina människor i sitt liv, som jag har...  



  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards