Alla inlägg den 7 juni 2018

Av teolinda - 7 juni 2018 11:22

Solen strålar och himlen är klarblå,   och är lite vindy, så rätt skönt att sitta under fläkten och ha dörren öppen så de kommer även in frisk luft på mig och hundarna...  


Många tankar som snurrar, mycket negativt som gör de svårare att tänka positivt,   och känslomässigt mår jag inge vidare, och kämpar dagligen att ha mitt positiva tänk och göra tillvaron så positiv de bara går, men inte alls lätt och en hel del tårar kommer,   men fortsätta göra de bästa med allt, men som sagt känslomässigt är allt jätte jobbigt, och visst faller jag, och de negativa tar över, men lyckas ta mig upp och fortsätta kämpa på,   känner att den svackan jag just varit i, är på väg att försvinna och hoppas på att styrkan och energin nu kommer tillbaka några dagar i allafall...  

 

Jag har underbara i mitt liv, och alla finns för mig på olika sätt,   men de psykiska kan ingen hjälpa mig med utan de måste jag ta själv,och visst har jag fina som kan vara min spyhink, och de hjälper, men även svårt för andra då de inte varit med om de jag varit,   eller i den kombinationen jag kämpar med allt, för är ju inte bara en sak, utan har ju flera saker som både är fysiskt och psykiskt jobbigt, men visst är de guld att ha underbara som finns där, för utan de stödet jag får på olika sätt, så skulle allt vara mycket jobbigare  


Senaste foto på mig, som togs igår den 6Juni efter min frisör var på besök igår....!

 


Imorgon kommer en arbetskamrat över och ska göra mina arbetsuppgifter,   så jag vet säkert att hon kan göra de, och hon vet mycket redan nu, så kommer gå bra,hon kommer få göra allt från hon tar på datorn, och så ska jag visa lite extra med inställningar som är bra om man kan,  så jag kan släppa de hela under tiden jag är sjuk, och vet att hon vet och kan, så de inte behöver bli några fel som man sen måste lösa, men då hon är en klippa och redan vet en del så ska de gå bra...  


Men de är i morgon, och idag tar jag och hundarna dagen som den kommer,   ska försöka tvätta lite golv senare i eftermiddag, man får dela upp allt, då de blir för jobbigt att göra saker på ett ben, så dammsuga vart de igår och idag tvätta av de värsta idag,  sen när jag mår bättre får man ta sånt som  man kommit efter med, och tills dess får man göra de stora och grova som behövs och inget annat, man får helt enkelt göra de viktigaste och de som gör så man mår bra att vara strandad i lgh...  


Men först mera kaffe, lunch och vila...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards