Alla inlägg den 3 juni 2018

Av teolinda - 3 juni 2018 08:29

Vaknade upp med ovädershuvud, och tittade ut på den blå himlen och tyckte de var konstigt,   men gick in på den sidan jag kollar om de finns åska och blixtar i närheten,   och låg då åska utanför kusten vid Slite, så de får gärna gå lite mera neråt och in mot land, men ser ut som de är på väg att sluta eller gå mot Lettland tyvärr...  


Då planerna för fest gick åt skogen,    så vart de soffan och mys med mig själv, och upp i tankarna kom lilla Ebbis en liten hårboll på 13år som för någon dag sedan satt på min framtrapp,   och så fick hon syn på en katt och inte sätt henne springa med den farten på flera år, men då syn och hörsel tagit ut sin rätt på den gamla damen, så sprang hon förbi katten, och man kunde ju inte hålla sig från att skratta..  

 

Samtidigt stod jag bredvid lekstugan, vid ett hål och stoppade in huvudet    och två sötnosar var där i och så sa jag att jag vill köpa korv med bröd, då sätter lilla tjejen upp pekfingret och vickar på fingret samtidigt som hon sa nej nej kaffe,   och varken jag eller hennes bror kunde hålla oss från skratt, lilla tösen har förstått vad jag vill ha, så jävla söta....  

 

och så kom flera minnen upp i huvudet som gav många härliga skratt,   och skulle någon sätt mig så skulle de trott jag var knäpp som satt helt själv här i soffan och skrattade så jag fick tårar...  


Här ligger mina älskade hårbollar Mitte & Svassen, de njuter på golvet av den sköna vinden från takfläkten...! 

 

Men idag blir de en lugn dag igen, då de är lite svårare att sova och somna in pga värmen,   jag har som tur var fläkt även där,   men ortos som jag har på hela mitt högra ben är varm och tung   men måste ha på den när jag ska upp och gå och när jag ska sova, så de gör ju inget lättare, men bra mycket bättre än gips, då den kan jag ta av stundvis när jag ligger på soffan, och de gör allt lite lättare...  


Så nu blir de mera kaffe,   lite vattenmelon och så får man se vad dagen tänker erbjuda, hoppas dock att de första ska vara att bli av med huvudvärken, för vad är rättvisan i att jag ligger här med skallbank och var den som inte kom iväg på fest igår,   typ baksmällan fick jag men inte själva festen, så orättvist så hoppas den släpper fort nu...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards