Direktlänk till inlägg 2 juni 2018

Sommar sol och värme...!

Av teolinda - 2 juni 2018 07:45

Lördag och dagarna smälter in i varandra, och vissa dagar när jag vaknar har jag inte koll på vad de är för dag lixom, och man blir lätt förvirrad vissa dagar...  


Vissa stunder är man piggare och de är väldigt skönt,   men samtidigt frustrerande, för vara pigg men kan inte göra de jag skulle vilja, som att sätta mig i bilen och köra iväg på fika eller vad som, eller sätta mig på cykel och känna vinden i mitt hår, eller ta en skön promenad i solen, då juni börjat som maj var hela månaden, med varma vindar och strålande sol...  


Skulle med på fest i kväll var tanken från början,   men så skadades jag och känner att jag inte alls har energi och ork att bita ihop mot smärtorna och orka vara bland mycket med folk, så fick de bli att stanna hemma och göra de bästa med de, men visst är de trist, även fått ett erbjudande ang midsommar,    som jag inte heller vet hur de blir,    då jag ska opereras den 19juni om allt går som de ska, och vet inte alls hur jag mår några dagar senare,och benet vet jag ju inget om föres den 14juni, så nu mest vänta och göra de bästa med dagen...  


men igår fick jag en massa handel för jag är hundvakt och ska fortsätta vara de,    så nu är kyl, frys och skafferi fulla, så klarar mig med mat ett tag framåt och de är ju skönt, då jag måste planera och få hjälp att komma till affär och även ha hjälp inne i affären så att jag slipper tänka på de är guldvärt,   och gillar när man hjälper varandra, jag hjälper till att ha hundarna så ägare kan jobba eller göra det dom behöver, och inte oroa sig eller stressa hem till hundarna,   och jag får handel så behöver inte tänka på den biten, mycket bra...  

 

fick även massa energi av glada härliga barn,   ja jag kunde inte vara med på allt bus, men kunde vara nära och samla energi från dem och se när de cyklade, gungade, lekte i lekstuga, och de ger mig energi, vart ju lite extra hoppande på kryckorna, så man fick träna armmusklerna en del,om man ska se de positivt,   men kändes bra när kvällen kom och jag landade i soffan,   fick även behandling och mys med två andra underbara i mitt liv, och hoppas de vi gör, kommer visa stora resultat när dom röntgar den 14juni...  


Vart fredagsmys med detta, och även testade macchiato som jag fått, och ja visst gick de att dricka men vart ingen favorit, så håller mig till mitt varma kaffe...! 

   


Och nu får man se vad denna dag har att erbjuda, men som de ser ut just nu blir de en lugn dag, och försöka njuta av de härliga sommarvädret,   men stör mig och och är väldigt frustrerande att när de perfekta vädret kommit och varit så i många veckor och så kan jag inte njuta som normalt, och måste ta lindring som jag annars inte behöver alls mycket i varmt stabilt skönt väder, så ja de är mycket störande minst sagt...    


  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards