Direktlänk till inlägg 22 maj 2018

Så less på detta, så de sätter sig även på humöret, suck....!

Av teolinda - 22 maj 2018 09:35

Maj levererar åter en varm sommardag,   och har hundarna som sällskap, blir många dagar denna vecka, och testar hur beteendet hos katterna blir, men tror de kommer gå bra, då de har hela onsdagen ledig och helgen, och funkar bra den lösning vi har, och de är duktiga och säga till om de vill ha mera mat eller behöver ut, och vet att sovrummet är deras lugna ställe   och dit kommer inga hot in, som tex hundar, så alla djur har de gott....  


Men kan ju erkänna att när närmsta grannen frågade om jag kunde spruta vatten på hans växter, för dom skulle åka bort,   och han hängde slang på mitt staket så kan lätt ge växterna vatten,och såklart fixar jag de, och kan ju ge mina rosor samtidigt, minns inte när han sa att dom kommer tillbaka men tror söndag.  

Jag vart så glad att dom skulle åka bort,   blir ju så mycket lättare när de inte finns en hund och människor där, när jag har hundarna, och då jag ska få hjälp med en grind vid bakdörren, så jag kan ha den öppen fast hundar är här, och de gör de ju bara bättre om ingen är där, som hund som skäller, röster osv, så blir ju mycket lugnare då,   ja är dörren stängd och hundar skäller ute, så bryr dom sig inte utan ligger snälla och tysta, men är dörren öppen och hund skäller bredvid och låter som man är på baksidan, då blir de ju lite annat, så är toppen bra att dom åkt iväg nu ett antal dagar, mycket glad vart jag...  


Så här lägger man sig när båda är bestämda och ska vara i samma soffa som jag, sötnösar....!

 

Ja detta börjar sätta sig på humöret och är lättretlig, saker som bara är skitsaker som man inte lägger tid på annars blir extra jobbigt, tårar kommer till och ifrån och så jävla less på detta,   att be om hjälp känns ofta som man är besvärlig och jobbig, så försöker in i de längsta göra saker själv...


Och jag saknar grymt att inte kunna köra bil,   och behöver en planering och få tag på någon som kan köra, men jag är väldigt tacksam och glad för all hjälp jag får, och är ju så att alla har sina egna liv att leva och kan ju inte släppa allt för att komma hjälpa mig, så när någon kan hjälpa är jag glad och tacksam som sagt    men ja de negativa tar över mera hela tiden, men försöker tänka och vara positivt, men just nu är de extra svårt, och hjälper ju inte att ha extra smärtor   som inte går att lindra utan enda jag kan göra är bita ihop, ligga på soffan och hoppas de jag har som jag kan ta börjar hjälpa något, men går så där med de hittills kan jag säga, men läkaren   kan gärna få ringa och ha någon plan hur jag kan få mindre smärtor, och även få svar vem man ska ta biten om fel i journalen på flera ställen....    


Fick en konstig kommentar på ett inlägga av en okänd person,   som varken hade med mig eller något av alla min inlägga, var så konstigt och fattar inte alls varför,så ja jag tog bort de, skulle de varit negativt eller positivt men var om mig eller något inlägga så skulle de varit lättare att fatta men nej detta var hur skumt som helst...  


Nu kaffe,   vattenmelon, kallt gott att dricka och så vila till någon serie eller film...   


  Pussar,Kramar & Kärlek  








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards