Direktlänk till inlägg 21 maj 2018

Fan va de stör mig, och med denna start, undrar man hur denna vecka blir...!

Av teolinda - 21 maj 2018 07:27

Ja då startade en ny vecka med att alarmet inte sätts igång som de ska,   så när hundarna kommer så sover jag ännu, och de stör mig fruktansvärt mycket, händer väldigt sällsynt att jag försover mig, har hänt några gånger men de är väldigt ovanligt och brukar oftast numera vakna av mig själv runt 4-5 tiden...  


Men då de vart förlängning och slutade med straffar så vart de sent,   och en svettig historia och så tog de en stund att somna,   men Sverige tog guldet, efter straffar, som Sverige börjar med att missa, men ja de var fart på denna final, och många mål chanser som inte gick som de skulle, men Sverige var mera vid deras mål och spelade å bra ändå, och en spännande match till skillnad mot bronsmatch,   som var den tråkigaste jag sätt på länge gäsp...

Men ja skulle de inte sluta som de skulle och guld till Sverige och att de i stället vart guld till Schweiz så skulle de varit väldigt stort,   då dom aldrig någonsin vunnit guld,men slutade som de skulle, och de känns väldigt bra, då jag varit med från första match och Sverige inte förlorat någon match hela turneringen    


Tur man inte skulle med tex ett flyg denna morgon...!

 

Hundarna förstod inte vad som hände, för inget var ju som de brukar, fick inte komma in direkt och dom var så förvirrade så inget vart som de brukar,   men dom lugnade ner sig och vart så där duktig så man får godis som belöning, och efter några minuter så låg dom båda bredvid mig och snarkade...  


Men så typiskt att när detta händer mig, så har mor sina problem och kommer inte in till mig som hon brukar, ja de löste sig ju allt,   men de stör mig minsann,och när man inte vaknar som man ska så tar de ju en stund innan hjärnan kommer igång och får igång tanken vad som ska göras, som bort med kattmat och kolla vart katterna är och in med dem i sovrummet, saker jag redan är klar med normalt sätt, men tur försovning händer väldigt sällan och jag kan räkna mina på en hand de gånger de hänt i livet,för ja de händer väldigt sällan....  


Idag blir de att försöka få ordning på diskbänken, och om går som de ska så får jag hjälp med tvätten, men nu blir de soffan och kaffe...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards