Alla inlägg den 17 maj 2018

Av teolinda - 17 maj 2018 11:29

En varm skön sommardag åter igen,   men ja lite regn skulle inte vara fel, om inte annat för bönderna och naturen, och då jag är skadad och kan inte njuta till 100% så gör de inte något om de blir någon regn dag,  problemet är dock att börjar de regna så brukar de vara så drygt att de inte slutar och så regnar sommaren bort, men lever på hoppet som i allt...  


Har sällskap av hundarna i dag och i morgon, så vi myser under fläkten, och dom är duktiga att säga till om de behöver ut,   och så ger jag dem chansen då och då när de är bra läge, så vi har de gott här, tråkiga är dock att jag inte kan gå promenad som jag brukar, men då jag varken kan gå eller köra bil så är de ju som de är,   men duktiga är dom helt klart, och fortfarande väldigt stolt över dem, för i de stora hela är de väldigt snälla och omtänksamma som de förstår att jag är skadad,   hundar är bra mycket smartare än va vissa tror....


Men man blir ju knäpp av att inte kunna göra nåt, och har inte energi till speciellt mycket, så man börjar inte känna igen sig själv hehe...!  

 


Ska försöka städa lite idag, även lite disk kvar,   jag försöker göra så mycket jag kan själv, och försöker hitta lösningar som gör så jag fixar saker, men finns mycket man behöver hjälp med ändå, saker som man tar föregivet normalt sätt, men gör mitt bästa, och bara de största och viktigaste, allt annat får vänta....  


Men väldigt glad och tacksam för all hjälp jag får,   och då menar jag allt, för allt jag inte fixar är guldvärt att få hjälp med, och väldigt glad för hjälpen i rabatten och att jag får hjälp med gräset, så jag slipper komma ut och gråta för att de ser för jävligt ut, så mycket skönt och glad för den hjälpen  så ja jag är tacksam för alla underbara jag har i mitt liv,    från hjälp med handel, vardagliga saker, behandling, fikabesök och bara snacka skit, har en av mina bästa vänner på andra sidan östersjön och skriva med henne gör mig glad,   och på så sätt är facebook väldigt bra tycker jag....  


Fick tag på Dumle bananas som jag var intresserad av, och fick de även hemkört av en av de underbara, och ja jag tyckte den var så god som jag trodde...!

 


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Av teolinda - 17 maj 2018 05:45

Fick ju igår bekräftat att Comviq har mycket med kunder så de behöver inte bevara och ta hand om dem dom har, Försäkringskassan ringde och den människan kunde inte svara på lätta frågor ens,   utan allt man frågade om var hon tvungen att fråganågon annan, och de hon frågade mig om är saker som finns tydligt skrivet på mig så inga nyheter eller nåt konstigt så får se hur de slutar...  


Min läkare svarade mig på 1177 den 9Maj och skulle ringa mig och har inte ringt ännu,   och ringer vårdcentralen prick 8.00 men åter igen finns inga tider och hänvisar till 1177 som typ tar 4dygn innan man får svar om har tid,   och så när jag ändå var där inne så kollade jag journalen, och måste ta dessa fel som finns på mig med någon...


och ja fel på viktiga saker finns ju som jag mste ta med läkare för inge bra att de står helt fel i journalen,   nu läste jag att jag skadade mig, och kom till akuten 2dygn senare och hade ont i vänster ben...

men jag kom in ett dygn senare med smärtor höger ben,   och vart bemött av en riktigt hemsk sur kärring, som kastade ur sig frågan varför jag kom dit då? för röntgen slutade 19.00 och jag kom 18.52 å så slutade de hela med att jag vart hemskickad och fick åka in dagen efter, och så står de fraktur höger knä och helbens gips, så tur de kollade höger då jag tydligen kom n med smärtor vänster blir så trött på alla dessa fel, finns mera små fel men som inte spelar någon roll, men tröttsamt är de ju....  


Men får hoppas de inte är krångel och problem på flera ställen,   för de räcker med comviq,försäkringskassan, visby lasarett, min vårdcentral, läkaren som inte ringer, smärtor i kroppen räcker gott och väl....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  




Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards