Alla inlägg den 5 maj 2018

Av teolinda - 5 maj 2018 09:41

Himlen är klarblå, inte ett moln så långt ögat kan nå och solen strålar vackert,   så ser lovande ut minsann, och min älskling kommer nog sen eftermiddag och hjälper mig med gräs och rabatt om allt går som de ska,   inte något som är akut eller panik med, men de behövs förr eller senare, och skönt att få ordning, de är inge avancerat alls, utan bara vanliga klippa gräs och ta bort lite ogräs...  


Men ja de är fruktansvärt frustrerande att inte kunna göra allt jag skulle vilja, finns saker jag fått acceptera att jag inte fixar,   har hittat lösningar till saker som funkar, men tyvärr finns de ju saker som jag hur mycket jag än vill eller försöker komma på lösning, så går de inte...  


Snapchat visade hur jag känner mig till och ifrån...!


   


Håller ännu på med frekvensterapi, då jag märkt att cirkulation i benet, som inte funkar som de ska, faktiskt blir bättre,och blir samma känsla i benet som när jag tar mina heta bad,och kan ju inte bada nu, så de är toppen,   så jag fortsätter och hoppas de kan börja hjälpa med andra saker eller göra bra saker i de skadade benet, jag har inget att förlora, då de antingen funkar och gör det inte de så blir de ingen skillnad, och har en underbar vän som håller på med de, så hon är så underbar så hon kommer till mig och hjälper mig med de, och annat jag behöver hjälp med, underbara vän...  

 

Hade projekt dusch igår,   har ju inte kunnat de sen olyckan, som hände fredag den 20April,utan har fått använda tvättlappar och tvätta av mig över allt som gå, och de kommer få bli dagar när jag gör de nu också, för de tar kraft å styrka detta projekt att duscha.  

För måste in till min mor, där får jag sitta på en stol och duscha, och kan då ta bort otros, men sen torka så mycket de går och sätta på den igen utan att bråka med benet allt för mycket, och de tar sin stund och på krafterna,så dusch blir inte varje dag, utan får i mellan göra de med tvättlappar, men man mådde lite bättre efter dusch och man kände sig ren och fräsch,   och testade även ta spruta jag behöver ta för att förhindra blodpropp, mor fått göra de, men då jag ska minst ta de 4veckor till, så underlättar de om jag kan själv, och de gick mycket bra, så ska nog funka att jag tar dom själv nu...  

 

Hade en vän på fika tidigare denna morgon,   men nu får de bli mera kaffe minsann och får hoppas dagen går som den ska, och får göra de bästa jag kan med denna dag...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards