Alla inlägg den 1 maj 2018

Av teolinda - 1 maj 2018 06:41

1 maj 2018 har kommit och för mig är sommaren nära,   igår var de valborgs firande, då många fick ställa in brasa, då väder gudarna tyckte de var en bra ide att fira in våren med dunder och brak, men några foto på eldar runt ön har jag sett, så alla behövde inte ställa in, men vart nog kortare än normalt, för när åskan kom på riktigt vill ju ingen vara ute, här i min by verkar man eldat i korgar i stället...  

 

De började med lite blixtrar men sen kom ett stort oväder från polen,   och kom in över ön, men vid mig kändes de aldrig exakt över utan mera runt omkring och över havet, men en del mullrande och blixtrande vart de ju som sagt,   men vart inte sånt oväder som de såg ut som, men iof somnade jag ifrån de, och sov mycket gott, något jag brukar kunna göra, om de inte är extremt åska, men sovit igenom många åskoväder genom livet...  

 


Här är foto hur ovädret kom mot ön, och sen gick vidare mot Lettland,Finland hållet, var uppe när man inte såg de nedersta delarna av ön, men tog aldrig kort på de...!

 


Men nu strålar solen vackert och himlen är klarblå, och känns som lugnet efter stormen   och dricker morgon kaffe och känner mig rätt ok,   då jag fick in en hel del sömn i natt, och de behövdes, ja jag sovit bättre än jag trodde när jag fick på detta gips, men brist av de har de ändå varit, men nu fått tillbaka lite sömn och de underlättar att tänka och vara positiv...  

Men man får se hur denna dag blir, jag väntar mest på 3maj som nu närmar sig på riktigt,och längtar inte bara till den dagen för mig själv, utan finns även andra saker som har med den dagen att göra, och håller alla tummar och tår att allt blir så bra de bara kan bli...


  Pussar,Kramar & Kärlek  

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards