Direktlänk till inlägg 23 april 2018

Ja tur har jag då inte...!

Av teolinda - 23 april 2018 15:40

Ja jag har en kropp som vill mig ont helt klart,   och som jag skrev i förra inlägget så ramlade jag på fredagen, och gav upp på lördagskvällen och åkte in till akuten, träffade en otrevlig människa i luckan som var mycket otrevlig, för att jag kom in 18.55 och personalen på röntgen gick hem 19.00, ja slutade ju med att jag vart hemskickad, och runt klockan 08.00 ringde personal från röntgen och åkte in för att ta bilder,  fick sitta två timmar på akuten sen kom jag in till läkare.


och läkaren berättade att jag fått en spricka i knäet,   och ja den var fin spricka och de var ju bra eller nåt, och han sa även att jag borde haft väldigt ont och att jag lyckats ta mig hem från promenaden själv var förvånande,   ja inte alltid bra att ha hög smärtgräns, och då jag lever med dagliga smärtor så har jag blivit mera smärttålig, så ja de slutade med att jag vart gipsad hela höger ben, något jag tidigare varit glad över att jag aldrig blivit gipsad, utan tidigare var de bara många operationer, men nu var den tiden förbi, för sitter här med hela benet gipsat, men redan fått tid till ortopeden nästa vecka, och om de går som de ska så får jag då en annan grej som är mindre och runt knäet, och de hoppas jag på för detta är riktigt blää så att säga,   men får vara glad att de inte är högsommar värme, ändå de...


Ja här är mitt ben i gips...!

 

Men första 24timmarna var riktigt jobbiga,   då jag inte fick nudda mark med foten, så när jag fick de var de en stor befrielse, hade ju dragit med foten med kryckor fre-sön, så hade ju använd kryckorna innan gips kom på,men nu har jag inte samma smärta, men visst känns de ännu i benet, men ingen större fara...  


Så jag har nu själv lyckats tvätta av mig med hjälp av tvättlappar,och kunde stoppa huvudet under dusch och tvätta de så bra de gick,   kände mig mycket bättre efter de, och så har jag lyckats fixa lunch, underskatta aldrig färdiga portioner som bara ska in i mikro, de är bra skit och så hittade jag en lösning så jag fick med mig allt till min plats i soffan,behöver ännu hjälp med vissa saker, men går rätt bra ändå...  


Men ja jag är ännu ledsen att inte kunna leka med underbara Juni som jag tänkt,   och i morse åkte dom hem till sthlm igen, men mycket mys med kramar har de blivit och hon ger så mycket kärlek så mitt hjärta blir varmt och ja moster linda saknar sin sötnos....  

 

Jag är även väldigt tacksam och glad över alla underbara jag har i mitt liv, som hjälper mig på olika sätt...  


  Pussar,Kramar & kärlek  




 
 
Ingen bild

Anna-Karin

23 april 2018 17:15

Min bästaste finaste vän 💕💕💕

teolinda

24 april 2018 14:38

Tack min fina vän, all hjälp de gav i helgen var guldvärd och är så tacksam, och blir ju även massa skratt när vi ses :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards