Direktlänk till inlägg 8 december 2017

Tankarna snurrar, men när solen går upp, så får man göra de bästa med denna dag....!

Av teolinda - 8 december 2017 04:15

Fredag och ja inge större sömn denna natt, dock någon timme, men ser fram emot när man får sova en hel natt, brukar ju efter man inte sovit nåt större på ett antal dagar så brukar de komma en natt med över 8tim sömn & ser fram i mot den nu minst sagt,   men får hoppas solen visar sig lite idag, för ännu är de ju väldigt mörkt, då de ännu är natt, men hoppas som sagt få se solen denna fredag...  


Mina känslor går väldigt upp och ner, och trodde verkligen att detta beslut som varit över mig flera år skulle skapa så många känslor som ger tårar till och ifrån,   helst då jag visst hela tiden att detta är de enda jag kan göra, har ju bara väntat på att bli över 40år och de är jag nu, och listan är ju lång varför detta är bästa beslutet, men känslorna är inte alls med och bråkar mycket och många tårar kommer till och ifrån, och utan varning innan, något jag alltid tycker är jobbigt...  


Ja här hoppade jag upp minsann....!

 

  • Chansen att få bort extrem smärta under mens perioden och få bort stark lindring är stor.
  • Den rikliga mensen slutar och slipper mensvärken.
  •  
  • Blodbristen jag haft och håller på att få ordning på, verkar vara pga den rikliga blödningen under mens och alla extra smärtlindring under denna period som Ipren Alvedon, och stark smärtlindring.
  • Min mormor dog i ärftlig livmoder cancer, mor fått operera bort livmodern och de var då de kollade upp mormors cancer, som de då såg dom att den var ärftlig.
  •  
  • Haft Cellförändringar och fått behandling, dock bra sen flera år, men de kan ändras.
  • Kan inte äta p-piller eller andra skydd med hormoner i och när jag prövade hormonfri spiral för massa år sedan så kom den ut av sig själv, så kört utan skydd många år, behöver inte tänka på de efter operation.
  •  
  • Som sagt har inte haft något skydd mot att bli gravid på över 17år och på dessa år har jag inte blivit gravid, så chansen att jag någonsin bli gravid är väldigt liten till ingen chans.
  • Finns info att dessa nervskador jag har lindras under graviditet, så finns många som inte haft ont alls när de varit gravida, men de återkommer ju, så inte så att de försvinner helt.
  • Inte rättvist mot ett barn att ha en mor med skador och smärtor så de inte finns ork till allt ett barn ska kunna få göra och uppleva.
  •  
  • Ska orka och fixa att ta hand om ett barn med denna kropp, jag ger stor eloge till de som lever med dum smärtsam kropp samtidigt som de har barn dom tar hand om, tycker de är starkt, men jag tror inte jag är så stark.
  • Jag är nu över 40år och blir ju inte lättare med en graviditet och blir ju inte yngre precis.
  • Har en partner som är färdig och har tre barn och flera barnbarn, så han är klar, så barn är inte aktuellt ens.
  •  
  • Finns tillbaka i släkten psykiska sjukdomar som kan visa sig efter graviditet och kan bli väldigt sjuk om jag har otur, och allt skit som finns brukar jag ju råka ut för tyvärr.
  •  

Ja listan är längre på varför är de rätt beslut, men känslorna har fastnat på att de blir ju 1000% säkert att jag aldrig kommer bli gravid, och fast drömmen om barn som jag haft sen tonåren, har jag ju lagt på hyllan för många år sedan.   ändå känner jag mig ledsen och låg, och förstår inte, för innan jag fick de bekräftat så kände jag jaja de får bli så, bara jag får bort dessa jävla extremt jobbiga smärtor, behöver få bort de som faktiskt kan gå att få bort,   för helt smärtfri blir jag inte som de ser ut...


 Svårt att förklara varför jag mår som jag gör just nu,   för vet inte heller varför dessa känslor är här, och har ju visst detta flera år och vet att de är de enda beslut jag kan göra, och förstår om de som är mig nära ser ut som ett frågetecken,   för som sagt detta är vetskap som inte är nytt, och pratat om de länge, och måste göra detta för är så fruktansvärt slut efter varje mens period,   och orsaken till de dåliga blodvärdet är till hög % pga riklig blödning under mens, och all extra lindring de blir den veckan,  och som sagt finns livmodercancer nära släkt, och finns de nåt som är negativt i familjen/släkten så råkar jag oftast ut för de, haft otur sen jag föddes, men känslorna skiter i de och ger mig tårar och ont i magen,   skulle helt klart varit lättare om känslorna och hjärnan var på samma plan och var överens, men har underbara vid min sida   fast ingen kan hjälpa mig, för bara jag som kan bearbeta detta och har lite tid på mig då de är väntetid, men innan 3mån ska de ske, och får ju styrka och kärlek av alla underbara som finns i mitt liv....  



Här är en Rex som inte är jätte nöjd, då han helst vill ligga i knäet, för att han är en stor tung hund stör inte honom, men får allt ligga själv ibland....!

 

  Pussar,Kramar & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards