Alla inlägg den 18 september 2017

Av teolinda - 18 september 2017 10:37

Har haft en mysig härlig bra helg i stockholm,   åkte i fredags med båten och ja jag ska ha kupé när jag reser och att ändra de innan färd var de bästa jag gjort,   för hemfärden skulle bli väldigt jobbig och tufft med denna dumma kropp... 

Men när jag åkte på fredagen var även älsklingen med på båten då han skulle iväg och bowla och de var mys att få lite sällskap lite då och då,   å så fick jag en riktigt bra kupé då, och vädergudarna hade svårt att besluta vilket väder, så de vart en del härliga foto ut över havet och så hade jag smörgåsar och kaffe med mig, då prisena på båten är ju bedrövliga, men bäst var att älsklingen var med på samma båt....  


Foto från fredagens tur till Nynäshamn,och nej den andra är inte redigerad eller fixad på något sätt,men då den är tagen med mobilen så är den inte så bra som de skulle blivit med vanlig kamera, men dock helt ok ändå....

   

Väldigt skönt var de att systers man hämtade mig vid båten och körde mig även till den igår, och de var riktigt skönt då jag inte mår hundra och kroppen är dum, men lyckades busa en hel del med sötnosen Juni som är min lilla ögonsten,   saknar henne redan och höra Moster Linda,för inte bara Linda utan moster Linda, och massa mys vart de också, tyvärr kan jag inte sätta in några foto eller videoklipp på några sociala medier,på henne och mig, pga hennes föräldrar, och de är väldigt tråkigt,då man har härliga klipp och foto på sötnosen    men de är som de är och får acceptera att de är så...  

Men mycket skön sång av alla de slag, och att höra de härliga skrattet från en liten underbara två åring gör så man blir varm i hjärtat, och ja meningen " Moster Linda läsa boken" hörde man ofta, och vart en hel del läsande, men hon läste ju även för mig, fast de vart mest a.b.c och 1.8.10, världens underbaraste Juni helt klart...  

Vart en promenad vid årstaviken då de bor väldigt nära, och vart även ut i två lekparker som också var nära och de var skönt, men manfått gjort allt i sakta tempo och behövde inte ta smärtlindring förrens runt lunch på söndagen och de får vara godkänt....  


Foto från promenaden och så får man hoppas de inte blir för mycket fåniga sura miner om de får nys om foto på sötnosen i solen som man knappt ser henne, men de lär märkas....

 

Igår eftermiddag åkte vi till mall of scandinavia och fick även födelsedagspresentav syster med familj, skulle titta lite i affärer och kanske ta en fika, så kollade lite på present till sötnosarna här på ön, men tyvärr hittade jag inget som låg i min budget,   men kul att vara där då jag inte varit där innan, och de var väldigt nice och frächt, fanns även lekrum för barnen och även barnpassning,så jag står och ser på när Juni leker av sig lite med sin far, innan vi skulle fortsätta och kolla efter kläder till Juni eller de var de jag trodde, men jag vart lurad på ett bra sätt...   

För helt plötsligt står en av mina bästa vänner framför mig, Maja och hennes yngsta son Milton, och de var syrran som fixat till och överaskade mig, och de var både gulligt och snällt av henne,   och så gick vi och fikade lite,  och då vi typ bara ses kanske en gång om året om de inte kommer något oväntat som denna överaskning så var de ju något jag vart väldigt glad över och jätte mys att hon var ledig och kunde komma och överraska mig....  


Lite kaffe och Lilla fina Milton, vart så himla glad när jag såg maja ochmilton stå där bredvid mig...!

Men ja idag har man extra ont,jävla skit kropp    och är trött, men de är de värt, och saknar redan mosters lilla underbara tjej, som har en egen vilja,envishet och så otroligt härlig, och varit jätte mys att få mysa, busa hela helgen, för man vet inte vad framtiden har att erbjuda och när jag tänker på sötnosen blir jag varm i hjärtat....  


men nu hemma och i eftermiddag ska läkaren inför gastroskopin ringa, sen är de narkos samtal på torsdag, då de blir sövande gastroskopi denna gång, och den andra oktober kl 09.00 ska de ske, om de inte händer nåt så de måste göras tidigare osv, och får se vad som är fel, får hoppas de inte är något allvarligt eller att de är nåt de lätt kan fixa, men visst är jag orolig då misstanke om att de blöder någonstans i magen...  så ja oro finns helt klart...

 

Sen ska brösten kollas att de är som de ska, då man fyllt 40år, och så tid till gyn för cellprov igen har kommit, och får hoppas de även nu ser bra ut, då jag haft cellförsändring och fått behandling tidigare, men sätt bra ut några år nu, och så till min läkare i okt, så ja man har rätt mycket i huvudet och finns roligare saker att göra än detta, men får försöka tänka positivt och hoppas på de bästa med allt....  


  Pussar,Kramar & Kärlek  


Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards