Alla inlägg den 11 september 2017

Av teolinda - 11 september 2017 09:03

Ja de är fantastiskt när man ringer till vårdcentralen och en trevlig människa ringer upp och fixar så att min läkare ska ringa redan i eftermiddag,   kanske kan bero på att de handlar om de låga blodvärdet på 88 då de handlar om de, då jag inte känner av att jag äter extra med järn och ätit de rätt många dagar,och äter 400mg per dag, så kan tycka att jag borde inte vara lika matt, yr och trött som jag är till och ifrån, och varit sen innan jag fick mera järn, går väldigt upp och ner under dagarna,idag mår jag även illa till och ifrån,   så får se vad min läkare säger när jag pratar med honom...  


Mys ljusen som doftar gott, är nog de enda bra jag kan se som bra, med den mörka tid som vi är på väg till....!

 


Men ja jag är så fruktansvärt trött på att de ena byter av de andra,   och ingen längtar så mycket som jag, till tiden när allt bara rullar på som de ska och man mår ok, och kroppen är tillbaka till de vanliga och allt annat skit är borta och man kan få se framåt,   för är de är ju inte bara de fysiska utan även annat skit kommer ju också, och anledningen till att jag själv, inte förstått att de kunde vara dåligt blodvärde,eller att nåt vat fel,   beror ju på att jag trodde jag mådde som jag gjort rätt länge, pga de blivit för mycket med kroppen och smärtorna,

och så arbetet som varit mycket jobbigt för alla på arbetet, pga allt skit som vi vart utsatta för, och ingen har ju vetat hur de skulle sluta,   så oro överde ha alla på jobbet haft, och så vart mor sjuk och tillslut vart tvungen att akut opererad,   och mitt i allt detta så har jag haft projekt mun igång, och fick dra ut 14tänder på en gång och fått proteser både uppe och nere, som krånglar ännu,   så jag tänkte att jag mådde så här, bara för de blivit för mycketmed allt, men så var nog de inte, efter vi upptäckte de dåliga blodvärdet, men ja allt känns tröttsamt och hälften vore nog...  


Mina härliga hårbollar, som alltid har koll på mig, och en del har vakthund, men här har man vaktkatt, men skönt att de inte följer efter mig lika mycket som när de var yngre, men då de är 14år så har dom lugnat ner sig, och håller sig oftast inne eller nära hemmet....!


 


Men nu får de bli lite film och kaffe,   och hoppas må lite bättre senaste så man orkar göra nåt klokt här hemma, men går inte ännu,   köra bil flera mil till jobbet är ingen bra ide, när man känner sig bland annat yr, så vart tyvärr sjuk idag, något jag verkligen inte hade i planerna,   utan min plan var att åka jobba och fixa jobba som jag ska på måndagar,men de gick som vanligt inte som jag tänkte eller planerade, men ingen längtar tills den dagen jag mår bättre och allt rullar på som de ska som sagt...  


  Pussar,Kramar & Kärlek    

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards