Direktlänk till inlägg 31 augusti 2017

Känns som puzzelbitar faller på plats...!

Av teolinda - 31 augusti 2017 14:03

Ja då har man fått puzzelbitar på plats tror jag i allafall, jag har varit extra trött och inte haft ork eller lust att göra allt jag skulle vilja,   och huvudvärken som inte vill försvinna helt, som jag gick till läkare och fick träffa en vikarie, som skickade mig vidare till sjukgymnast för akupunktur som blir ombokad hela tiden, men har nog fått orsaken till att jag varit extra trött, ingen ork eller lust, dåligt med kraft och styrka, å den där jävla skallvärken...  


Då min läkare ringde mig igår för att fråga hur jag mår och om de jag fick för de onda vid brösten som strålar ut i ryggen och de har blivit mycket bättre så var nog som jag trodde,   men han ringde även för han var bekymrad över mitt blodvärde och ska nu äta typ 400mg järn per dag och efter en månad ska jag äta 200mg sen i oktober ska vi ta nya prover, för blodvärdet ska ligga mellan 117-153 och mitt låg på 88, så han hade ju orsak att oroa sig, vet inte alls varför, då jag äter sen flera år olika tillskott och järn är en av de jag äter,   men hoppas de inte är nåt allvarligt och att detta hjälper å att jag blir pigg och börjar må bättre, men detta förklarar min jobbiga sommar, för varit väldigt trött, energilös, huvudvärk, och så smärtorna i kroppen, så denna sommar har varit den sämsta någonsin...


Min favoritplats här i min by...!


Men de är helt fantastiskt att ha en läkare som flera gånger ringt mig utan att de funnits någon telefontid, ringer för att kolla hur jag mår,   eller hör av sig när han ser prover som bekymrar honom, hör av sig när de kommer nåt nytt som kan hjälpa mig med skadan och smärtan,som är bättre än de jag måste ta nu, och de gör så man blir glad och känner sig trygg, och han har även reagerat att jag gått ner mera i vikt när jag kommit till honom, och orden oj här har man gått ner i vikt ser jag, så mitt bästa beslut jag tagit är att följa efter honom till denna vårdcentral när han bytte arbetsplats, då jag hade haft honom ett par år och orkade inte börja om med ny igen, så kändes bättre att byta vc i stället, men efter mor vart så jävla dåligt på den vc som jag gick ifrån,   så har hon nu också bytt till denna,och känns bättre att ha henne på samma vc som jag....


Ja tyvärr är de så att man träffar mera läkare med dåligt bemötande, som inte lyssnar och är nonchalanta, inte tar en på allvar osv, så när man hittar en läkare som ringer upp bara för att kolla hur man mår, eller tarextra prover för man inte ska missa något, och som lyssnar på patienten, och inte har attityden att vem är läkare? du eller jag? ja dessa har man ocksåträffat, och så de som är väldigt otrevliga, så jag hoppas jag får ha kvar min läkare så länge som möjligt....


Havet ger harmoni och styrka....!

   

Blir så rädd och ledsen när man gjort allt man kan för att rädda barn från vuxna som skadar dem,   och gör de om och om igen, och lämnar bevis om och om igen, och man ser tydligt att den vuxna människan inte bryr sig om de små, utan skadar dem både fysiskt och psykiskt,   och de kommer till ett läge där man bara kan be till högre makter att någon kan rädda de oskyldiga barnen så de slipper skadas mera   och hoppas de inte får men för livet, men när man fått se alla bevis och även barnen harvisat att de inte mår bra,och den som skadar fortsätter om och om igen, gör mig så ledsen för de oskyldiga barnen, och kommer alltid stå på barns sida före vuxnas, för barn kan inte försvara sig mot sjuka individer    så de blir väldigt självklart att jag står på deras sida, sen som jag sagt tidigare så finns de alltid skitsnackare, och falska människor som ljuger, bråkar ochskickar in falska orosanmälningar, så de barnen som faktiskt skadas inte får den hjälp de behöver för myndigheterna har fullt upp med att undersöka de som mår bra och som inte skadas, de gör mig mest arg....  


När stranden här vid mig är som bäst och ger styrka....!

 

Nu blir de att se vad resten av denna dag har att ge, och solen strålar så ser ut som att de blir en fin eftermiddag...  


  Pussar,Krama & Kärlek  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards