Direktlänk till inlägg 30 augusti 2017

Verkar bli en strålande fin augustidag...!

Av teolinda - 30 augusti 2017 08:58

De ser lovande ut för en strålande fin augustidag,   och då jag är sjukskriven veckan ut så tar jag de lugnt och samlar energi, men känns som de blir bättre hela tiden, så med rätt hög säkerhet så var det de jag hade för tre år sedan som jag fick igen, och kommer de bara var 3år så överlever jag nog, och hoppas verkligen jag blir pigg och kry igen,   och att de inte är något annat, eller är detta och något annat, men bara jag blir frisk så blir jag glad, har tillräckligt med smärtot och problem med kroppen att kämpa med...


Ska försöka komma ner till stranden och samla lite kraft och energi av havet, för nu är de som bäst,   inte några människor att tala om, utan någon lite här och där ute med hund,   till skillnad i juli när de är fullt med bilar   och stranden full av soldyrkare, och havets harmoniska brus förvandlas till människor som låter, men nu är de så där som jag älskar och ska försöka ta en liten promenad på stranden idag...


Myspys kallas detta...!
 

Nu är de lite roligare och titta på olika resor,   då de kommer bli verklighet, frågan är bara när, men ska jag få ihop så mycket jag vill,så får de bli runt september och de är en bra tid att resa, och ja jag har hur många underbara som helst som hjälpt mig mycket att nå mitt mål att komma iväg till varmare breddgrader innan 2018 är över och är jätte tacksam och glad,   och som de ser ut nu, så blir de till spanska fastlandet, men ännu är de öppet och hittar jag något som känns bättre kan de ju bli det istället,   men då jag inte varit i Spanien så skulle de vara en perfekt resa, har ju varit på malta,cypern,kreta,rhodos, bulgarien, tunisien polen, usa, en hel dag i mexico, så jag stått på mexikansk mark minsann...

 

Så ja Spanien skriver jag gärna in på listan av ställen jag varit,   men är öppet så får jag se i vår vart de blir,för går allt som jag vill och önskar så bokar jag under våren till resa runt septemer, och hoppas någon kan och har råd att följa med, har några som gärna får följa med och som även dom skulle behöva en vecka i värmen och bara ha de gott, och samla kraft efter ett tufft jobbigt år...  

 

Jag en sommardag 2017....!

 

 

Nä nu får de bli lite mera kaffe och vila lite,   sen får jag se om jag har något lätt projekt att göra här hemma, något som inte är tungt eller fysiskt jobbigt,och då jag även är sjuk och blir lite seg av medicinen så måste de vara nåt väldigt lätt och inget som tar kraft eller energi,   men de finns alltid att göra här,  då jag får göra saker när kroppen tillåter och inte alls självklart att de går som jag tänker, så man gör saker med måååånga pauser, men ingen tar de ifrån mig, så saker i mitt hem får bli klart när de blir och ingen mening att stressa och skynda på, de gör bara så jag mår sämre och de tar längre tid...  

 

Mina rosor lyckades även blomma iår, fast de bara fick rikligt med vatten en gång och resten av tiden bara fått de regn som kommit...!

 

 

  Pussar,Krama & Kärlek  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Ovido - Quiz & Flashcards