Direktlänk till inlägg 28 augusti 2017

När de inte går som man tänker, får man göra de bästa med de jag har...!

Av teolinda - 28 augusti 2017 17:16

Idag vart inte dagen som den var planerad, ja som vanligt, då de typ aldrig blir som jag tänker, men får göra de bästa med de jag har, och idag vart de en sväng till läkaren för undersökning och provtagning,   han var bekymrad över att jag såg blek, lätt gul och matt ut, och de är jag ju, men alla symtomer jag har haft sen förra veckan är likadant som när jag gjorde gastroskopi tror jag de heter, ja ner med en kamera i halsen...

Och vi gick tillbaka och kollade, och de var på dagen 3år sedan, så vi testar den dunder medicin      jag fick då, men då smärtan sitter mellan brösten och strålar ut i ryggen måste man ju kolla att de inte är något annat, fick även göra prover som han kommer ringa om de är nåt som inte är bra, och så testar vi detta och ta de lugnt denna vecka, så hoppas jag de blir bra, för är det inte de som de känns som, så blir jag väldigt förvånad, då de som sagt är exakt som då för tre år sedan...


Levande ljus ger harmoni och energi, de är väl enda positiva med vinter och mörkret, att mysa med levande ljus om kvällarna....!

 


Jag blir ofta sjuk i något jobbigt och dumt i aug, som sagt de jag tror jag har nu, hade jag ju denna dag för 3år sedan, så ja i aug, jag låg inne på sjukan en vecka i blodförgiftning också aug, fick scharlakansfeber måååånga år sedan men även de var i aug, och så flera olika infektioner som ofta varit i aug, så ja ser man tillbaka så är aug inte någon toppen månad för mig,   förutom att jag föredrar maj-sep   och skulle gärna varit på varmare breddgrader okt-april typ...


Men lyckades även få till en fika vid vänner som bor strax utanför visby, och skulle hälsat på dem länge, så idag fick jag se deras nya hus och prata lite skit och de var trevligt,   eller de är alltid trevligt när vi ses, och nu ska jag kolla fiket här i byn hur de har öppet framåt, de brukar vara öppna vissa helgar så ska undersöka de, och så ska vi ses för en fika där, och känns bra att vi fick till en fika idag, när de vart väntetid när jag skulle ta prover och träffa läkare, och när jag kom till vårdcentralen så kände jag att någon gick bakom mig, så ska öppna dörren och hålla upp den för den som gick bakom, och då ser jag att de är älsklingens mor,   så fick lite sällskap och prata lite innan vi vart uppropade....


Denna tavlar stämmer så bra på mig, kaffe är min dryck....!

 


Men nu blir de att ta de lite lugnt och försöka äta något,   har svårt att svälja och försökt laga mat som är lättare, men de är ändå jobbigt och de som funkar rätt ok är vattenmelon så får bli mera av de, och hoppas medicin hjälper och att jag får bli pigg och må bra, ska ju i mitten av sep åka till min ögonsten, min systerdotters söta Juni,   de är Mosters sötnos minsann...  


  Pussar,Kramar & Kärlek  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av teolinda - 20 mars 2023 13:24

Ja då jag sitter här sjukskriven så tänkte jag att jag skulle skriva några rader i min blogg... Ja detta är öken, det enda jag vill är att kunna åka till mitt arbete och kunna gå mina promenader,men när man typ inte kan gå utan måste ha käpp, så är...

Av teolinda - 14 februari 2023 15:13

Det var jätte länge sen jag skrev här i bloggen, Så tänkte jag skulle göra ett försök denna 14Februari 2023, ja den så kallade Alla hjärtansdag....    Jag myser med mina små håriga fyrbenta vänner dagligen och kan visa alla underbara i mitt liv k...

Av teolinda - 14 september 2022 08:37

Det var nu flera månader jag skrev,tiden springer ifrån mig, och denna sommar har vädret varit väldigt ostadigt, visst de varit varmt och solen har levererat, men de varit ostadigt och de är jobbigt för mig,men ca 14dagar som var till min fördel och ...

Av teolinda - 21 maj 2022 12:33


Igår på jobbet fick jag yrsel, mådde illa och extra ont i huvudet, och vart så jobbig så jag vart tvungen att hålla mig i en vägg för allt vart mörkare och hörde röster men lät som folk pratade långt borta i ett rör, när de vart lite bättre tänkte ja...

Av teolinda - 5 maj 2022 14:03

Ja väldigt länge sen jag bloggade, tiden springer iväg och vet inte riktigt vad tiden går vägen, men nu sitter jag ute på min baksida och har de mys och skön vår solen och underbara maj har startat....   Hade tyvärr ingen jätte bra natt, drömde m...

Presentation


Me myself and I

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

blogkeen

Teolinda

Skapa flashcards